Iets voor jongens


Ik kreeg dit weekend inspiratie bij een vriendin met een zoontje.
Deze Bomberhat of pilotenmuts is heerlijk warm door al het zachte pluis van binnen.
Niet zo moeilijk om te maken en niet veel stof nodig.
Ik maakte er eentje voor Stig.
Hopelijk past het op zijn vierjarig hoofdje!
De handleiding en het patroon vind u hier.
Dit is een patroon voor een volwassene. Ik gebruikte dezelfde maten, maar nam meer naadwaarde en maakte zo een kleiner model.

Is het u trouwens al opgevallen dat de lay-out van deze blog een beetje veranderd is?
Patronen en tips vind je nu in een overzichtelijk lijstje op pagina twee van deze blog.

Reacties

  1. jaande ! zo skoon ! (uwe pa had dat vroeger ook)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zal hem eens een nieuwe maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hey griet ... niet te doen, niet te doen ... onze monden vallen open :-). Kus van de juf en bank vooruit :-). Heel mooi!! Komt er ook een meisjesversie :-)
    Liefs, Kathleen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hihihi lekker warm zo'n muts :-)
    Foto van de rok staat erbij op flickr hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik wil er een!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    bompie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Cool! Staat hier al opt lijstje als kerstk'do voor 2 neefjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. leuke muts. is iets voor mijn zoontjes. Maar ik ga het toch niet doen. te veel projecten al.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een meisjesversie lijkt me ook leuk!
    Bompie, jouw hoofdomtrek zal ik eens komen meten!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ooh, superleuk! Vraagje: waar haalde je de binnenstof?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie muts is het geworden zeg, onze jongste meid heeft ook zo'n pilotenmuts, zelf gekocht op de markt. Zelf maken is natuurlijk nog veel toffer! Altijd leuk om te doen hé, die threadbangerprojectjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. waaw. Stig zal wreed content zijn.
    Mooie muts

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Stig is een gelukzakske. Warme mooie muts.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Len wil er ook een!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ik ben zeker dat mijn Marie dit ook zou dragen! allé, nog iets voor op mijn to-do lijstje...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Boomie, Ik haalde deze stof op de markt in Ninove. Daar staat een stoffenkraam met veel keuze aan pels.
    Cindy, dat wil ik wel in orde brengen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hééé, dat is voor mijn Stig :-)))) Oh, ik zie het al helemaal voor mij, dat gaat schoon zijn! Ik ga morgennamiddag naar de post en hopelijk tegen het einde van de week...
    Mooi-mooi-mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zo mooi Griet! Thijs heeft net een nieuwe gebreide muts, maar als ik deze zie, overweeg ik toch om een extra muts te maken :-) Als ik ooit eens vijf minuten tijd heb...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh, wat leuk! Die moet ik ook proberen. Dankjewel voor de links!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik heb eigenlijk geen tijd om te reageren, omdat ik alleen maar op de tips en patronen pagina aan het rondkijken ben. Leuk en fijn! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel schoon mutske! Ik ga er straks ook 'ns eentje maken zie! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heel mooi gemaakt! Jammer dat ik het patroon nergens kan vinden, heb je soms nog een ander link?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!