de kamer van Mona




Kijken jullie graag eens binnen in de kamer van Mona?
Ze is uit logeren. Het is er stil en zeer netjes nu.
Ik mis haar...


Mona is dol op oranje en paarden.
Niet dat ze aan een echt paard durft te komen, maar ze kijkt graag naar "Bibi en Tina" en denkt dat ze kan paardrijden en toveren.
Toen we samen met haar over een rommelmarkt liepen, zag ze dit schatje en "neen" was plots een woord dat onbestaande was.


Oranje is een hoofdkleur in haar kamer. Niet dat wij dat erg vinden.



Bij omama vond ze deze oranje bloempot en die kan heel goed dienst doen als stiftenbakje.


Een mooie bureaustoel zoeken we nog. Voorlopig werkt ze aan de Herman van Ikea. Ik dacht eerder aan deze.


Wij lezen graag. Heel graag. En we kijken er naar uit dat onze meisjes leren lezen. Dan kunnen ze zelf hun boekjes lezen. Ze hebben er veel!


En als we samen lezen op het grote bed, dan leunen we tegen deze mooie kussens.
De handleiding kan je hier lezen.



De stofjes komen van Julija en Vermiljoen. Petit Pan en Robert Kaufman.

Mona en Emma hebben op hun kamer een eigen wasbak. Meisjes, hé.
Ze wassen zich en poetsen hun tandjes op hun kamer. Hele handig!



Onder hun bed zit ook nog een logeerbed.
Een kamer "op de groei".
Maar laat ze nu nog even klein zijn en mamaknuffelen. :-)

De muursticker komt van hier.

Reacties

  1. Wat een mooi kamertje.Mooie kleuren (oef geen roze. Zoiets zou ik ook wel voor mijn dochtertje en zoon willen. Ooit als ons huis af is.
    En die boom met vogeltjes. Schitterend. Van waar heb je dat????

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haar kamer is een pareltje! Die kussens, ik zou er zo in kunnen wegdromen!
    En zo'n eigen wastafeltje is inderdaad heel praktisch voor een meisje, onze meisjes delen tussen hun beide slaapkamertjes een echte meisjes-douchekamer. Die is alleen toegankelijk vanuit hun kamers, geen jongens (lees broers) toegelaten dus. En als je ziet hoeveel spulletjes daar nu al de wasbak 'sieren', belooft dat heel veel voor hun tienerperiode... ben ik blij dat ik niet met hun de badkamer moet delen;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ooo leuk leuk leuk leuk leuk !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. bij mij (marie - lu ) is er een give away bij 100 volgers ! ( heb er nu 70 )

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi, Griet!
    Die Panton lijkt me niet erg handig voor kindjes. Ze moeten al groot genoeg zijn om mooi recht te zitten. Op de knieën gaat dat niet goed.
    Wat oranje ideeën:
    http://www.futureproofedshop.com/nl/index.php/fpshop/product/air_chair/Magisdesign/
    http://www.smow.com/en/products/seating/office-swivel-chairs/maui-swivel-chair.html
    http://www.smow.com/en/products/seating/visitor-chairs-conference-chairs/lizz.html
    http://www.smow.com/en/oxid/oxid-oxid-1/03.html

    Uiteindelijk gaan wij voor deze:
    http://www.smow.com/en/products/seating/eames-plastic-side-chair-dsr.html

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jouw keuze worden met armleuning onze eetkamerstoelen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een panton in een kinderkamer? :-) Mijn man zou zeggen: dat is iets voor mensen die op het eind van de maand nog wat over hebben. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie kamer! Dat wit met die oranje-accenten oogt heel fris!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super mooi! En de andere kamer? Die van Emma, mogen we hier ook een blik op werpen?
    Kaat

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Emma's kamertje komt er ook aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Echt een prachtig kamertje!!! Zo ééntje dat gerust in de boekskes mag staan!

    Soraya

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Er bestaat een prachtige oranje tripp trapp van Stokke ...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie, lichte en kleurige kamer. En met Mona vast nog veel gezelliger :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nou gelukkig dat jullie blijkbaar aan het eind van de maand wat over hebben (n.a.v. een reactie hier boven); ik had nog nooit van een panton gehoord maar hij lijkt me supergeweldig! En oohhh dat grote raam met uitzicht.....!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ooooooh, oh en oooooooooohhhh, wat kan een mens daar nu nog meer op zeggen. Supermooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. hier zou die panton direct ingewijd worden door er alle kleurtjes en stiften op te testen en er ook nog de hele prinsessenstickercollectie op los te laten. maar dat neemt niet weg dat die stoel niet mooi zou staan in de kamer :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een lief kamertje! Toevallig had ik van de week ook een blog over mijn meisjeskamer, geen oranja maar wel takken!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Griet, zoooo mooi! Wij hebben hier echt allen samen gekeken! En nog eens gekeken, en nog eens ... "kleine" Mona je mag zo fier zijn op je kamer!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik wed, Griet, dat dat bij jou altijd zo netjes is. Ik zou eens willen ruilen. Voor een dag. Jij zou zot worden en ik zou gelukkig zijn :) Of neen, misschien zou jij opruimen, en ook gelukkig zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een leuke kamer heeft Mona, ik ben zeker dat mijn oudste op veel van haar oranje spulletjes jaloers zou zijn, het is namelijk ook zijn lievelingskleur!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een prachtkamer!

    Ben benieuwd wat Emi gaat kiezen voor in het toekomstige huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Marie, ik zou het voelen kriebelen, dat klopt. Ik hou van orde en opruimen en puzzelen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik kijk heel graag binnen in haar kamertje! Ik kijk zelfs graag binnen in heel jullie huis! Het ziet er heel knap uit! Jullie hebben duidelijk smaak, niet alleen de inrichting, maar ook de vloer en ramen zien er knap uit!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!