3 september

Goh,
Eigenlijk was vandaag al iets minder spannend dan toen.

Ik was niet zenuwachtig, dacht ik. 
En toch sliep ik niet zo best.

Dit jaar wordt nog specialer dan alle andere.
Deze meisjes zullen hun juf namelijk heel goed kennen en zelfs meenemen naar huis!




Tweelingen wandelen al eens graag hand in hand naar school.



"En naast wie wil jij zitten zus?"
"Naast jou natuurlijk!"



Hoe tof is dat. Elk spannend moment in hun leven wordt iets gemakkelijker, want er is altijd ZUS.



Ze vonden de juiste rij en juf. En wandelden naar binnen met een iets minder bezorgd gezichtje dan vorig jaar.



En zoals jullie zien, heb ik geen boekentassen gemaakt. Maar ik ben zo benieuwd naar alle exemplaren in blogland. Ik zou zelfs graag een prijs uitreiken aan de mooiste. :-)

Reacties

  1. Die lopen-op-de-weg-foto is echt haast identiek aan die van vorig jaar, heel grappig!
    Een goed jaar gewenst voor de meiden en voor jezelf!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daar gaan ze weer :-)
    Hoe is dat zo, je eigen kinderen in de klas?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maak er een mooi schooljaar van!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooh wat spannend voor jou ...
    Mijn dametjes wandelen eigenlijk nooit hand in hand en zitten ook niet naast elkaar (zou niet eens mogen). Zo zie je maar ...
    Maar de spanning was vanochtend vergelijkbaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, hoe leuk die zus!
    Ik pink er een traantje bij weg,... In alle drukte vergat ik gewoon mijn fototoestel.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. je gaat een super jaar tegemoet meisje! Van zo dichtbij de evolutie van je kindjes zien! geweldig! En onze Nand is ook van de partij ze :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je eigen dochters in klas, dat moet heel speciaal zijn. Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat spannend allemaal samen in de klas!
    Geniet van jullie schoojaar

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Veel succes in het tweede leerjaar juf !
    Tjiens ;wist niet dat je leerkracht bent.
    Ik heb altijd geluk gehad ; mijn dochter ook. Ze heeft nooit bij mij in de klas gezeten.
    Mijn broers zaten wél bij mijn papa in de klas. Ze vonden het niét leuk. De meester was veel strenger voor hen dan voor de andere jongens.
    Benieuwd hoe jouw dochters het zullen ervaren ?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat wordt ongetwijfeld een heel speciaal jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo met z'n drietjes samen in de klas ... gezellig ! Veel succes ! P.S. Ik had vandaag mijn "zelfde" rok als als Mona ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hé, Jo, ik denk telkens aan jou als ik dit jurkje uithaal :-)
    Ik ben helemaal niet zenuwachtig. Wij gaan dat goed doen alle drie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Als moeder-juf heb je in ieder geval geen probleem de dames uit elkaar te houden.
    Dat is hier voor de nieuwe juffen toch altijd weer even wennen....
    Wat een grote schooltassen!
    Worden die helemaal gevuld met huiswerk? Hier is de tas voornamelijk nog nodig voor de bakjes en bekers. Hoewel dat dit jaar in groep 4 natuurlijk kan gaan veranderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Amai Griet, dat wordt idd een heel speciaal jaar! Ik vraag me af hoe ik dat zelf zou doen, of ik niet extra streng zou zijn op mijn eigen dochter.

    Succes aan alledrie!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. veel plezier samen in de klas!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. 2 van de 3 dochters en mijn broer zaten in het 5de leerjaar bij mij in de klas, gelukkig deeltijds, want het is moeilijk je eigen kinderen in de klas. De dochters vonden dat ze minder aan bod kwamen en dat ik voor hen strenger was. Mijn broer vertelde dan verhalen over mijn zussen, net alsof ik die niet kende. Best grappig!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het wordt echt wel een heel speciaal jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. lirs de graef03 september, 2012

    Spannend voor allemaal waar haal jij toch al die energie gekaft naar winkel dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat bijzonder (mooi) om van je moeder les te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh wauw wat speciaal, met zijn drietjes in één klas!! En ja, heerlijk, een zus..... mijn meiden hebben echt steun aan elkaar (ook al verschillen ze bijna twee jaar en zien ze elkaar alleen soms bij het buiten spelen).
    Goed nieuw schooljaar gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Jullie zullen SAMEN een fijn schooljaar tegemoet gaan dat voel je gewoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. benieuwd hoe vaak ze op school mama en thuis juf gaan zeggen! Succes voor iedereen, het lijkt me een hele evenwichtsoefening.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!