vrijdag 28 december 2012

De testjurk deel één

Wij zijn hier grote fan van jurken. Dat trek je in één beweging aan en dat is zo meisjesachtig!
In mijn hoofd zat een model dat ik op papier schetste en dan uitwerkte.

Aan het basispatroon voor het bovenstukje dat ik altijd gebruik voegde ik halve mouwtjes toe. 


Voor het rokdeel met veel zwier koos ik een trechtervormig patroon. Ik had wel 13 stukken nodig, maar het resultaat is nog meer zwier dan een cirkelrok.



De mouwtjes stikte ik dubbel. 
Het bovenpand is volledig gevoerd.



Deze testjurk is geslaagd.
Ook al werd ze gemaakt uit een zeer dikke tafellaken-achtige stof uit de Sleepstraat in Gent,
ze zal hier graag gedragen worden.






Wij hebben ons nieuw lievelingsjurkpatroon gevonden.
Er ligt al een tweede geknipt klaar!



48 opmerkingen:

Mama Maakt ... (Petra) zei

Zwart wit en toch vrolijk - heel geslaagd.
En voor deze dagen met een lange mouw shirtje?

Sarah De Baer zei

Heel leuk jurkje!

Anneleen zei

geweldig schoon!

Camomille zei

Heel mooi, wauw! Is dat makkelijk te doen, zo'n strokenrokje omzomen? Ik vind een cirkelrok omzomen quasi onmogelijk netjes te doen, je krijgt hoe dan ook ribbeltjes...

Anoniem zei

Heel erg mooi.... Tutorial voor rokdeel......prettig please?

Emma Mona zei

Strijken en stomen is dé oplossing! En je kan het ook maar één keer omleggen dus werk ik de randen eerst af met de overlock.

heidi zei

superleuk!

IeneMiene zei

Heel mooi! En t zal wel zijn dat dat een favoriet jurkje is, zo zwieren!

Judith zei

Prachtig! En jouw modellen werken ook altijd zo goed mee! (die van mij liggen altijd dwars hihi!
Liefs Judith

Piepow zei

Geweldig! Maar wat een werk, zo 13 panden mooi aan elkaar stikken.

Wollige wolkjes zei

Knap!

Createlas zei

Wat een mooie swung heeft die rok...zo meisje meisje, mooi hoor

Zaanse Zolder zei

Wauw helemaal geweldig zeg !

Stan Nel zei

Ik ben er grote fan van!!!

eva maria zei

Mooi zeg!

CreativEls zei

Prachtig !

Noortje Zuid zei

Superjurk!! Misschien de moeite waard om er een tutorial van te maken voor de andere meisjesmama's??? ;-)

familie in den vreemde zei

Prachtig!

lightbluegrey zei

ooooh!

Emma Mona zei

ahum. Dat zou willen zeggen dat ik nog een paar patroondelen online moet gooien!

An zei

Weer een schoontje Griet! Nog even en je hebt genoeg bij elkaar voor een tweede boek ;-) Wel eentje waar veel stof in kruipt, niet?

Katja (@Yane) zei

Een prachtig modelletje!
Wij zijn ook fan van de kapmouwtjes! Ik zie dat jij je ze dubbelt (ik leg er een klein zoompje in). Is wel heel netjes zo, ga ik volgende keer ook eens proberen...

Needle work zei

Oh, zo mooi Griet!!! Euhm, is dat uit te leggen op een naaiavondje? Zeker weten dat deze bij Fien ook een hit zou zijn.

Emma en Mona zei

Het lukt met een meter! Maar dan wel als je de voering in een ander stofje doet!

Emma en Mona zei

Ja!

Jozefien zei

Zoooo mooi!

Tine Van Oevelen zei

Zo knap dag je zoiets zelf kan tekenen

Mammalien zei

Jaaa... die wil ik. Heerlijk, al die stippen en dan dat model. Ik wil er twee, ;e;en in maatje 128 en een in een XXXXL voor mama's :-)

het Meisje van de Zeppelinfabriek zei

Wat ontzettend mooi, zoooo zwierig!

liesbet de graef zei

Wishlist boek vr volwassen maten dis te zeggen van 40to50 realistisch blijven doen griet please

Nancy De smet zei

Waw, wat leuk! Dat valt hier ook in de smaak! En met een zelfgemaakt patroon, super!

JudithG zei

WAUW!!! Ik ben weeral grote fan! Superknap!

Saskia SSeWS zei

Prachtig met haar mooie bril! Uit 1m? Heb je dan delen 'op z'n kop' moeten leggen? Hoe werkte je de voering met het dubbele van het mouwtje af? Zit dat naadje dan naar binnen of naar buiten? Meer hoor!

Sahara Kids zei

Het ziet er een beetje retro uit. En ik vind dat een rok uit panden altijd mooier valt.

yarie zei

Echt een heel leuk jurkje! Ik ben alvast fan en m'n dochters ook!

Polkadotjes zei

Ik heb het niet voor zwart en wit, maar heel tof jurkje.

" m(i)e " zei

ik vind het een heel geslaagde jurk !

zohra zei

Da's een mega leuk jurkje
Liefs Zohra

Stefanie zei

Heel mooie jurk!

Vero zei

prachtig!!!

Abfabulies zei

Geweldige jurk, en knallende schoentjes. Zo wil ik ook wel een paar!

JoChapeau zei

Wat een zalige foto's !

Camomille zei

Voilà, een overlock voor 2013 is dus hét goede voornemen :) én een goei stoomstrijkijzer, maar dat doe ik nu eenmaal niet zo graag...

Lieve zei

Geleerd op de naailes : gewoon langs de rand stikken (enkele stof) met een rechte steek op een paar mm van de rand. De stof gaat dan vanzelf naar binnen trekken en je kan dan een mooie zoom stikken zonder nepen of ribbeltjes.
Ik kan nog niet zo goed naaien en heb er niet veel tijd voor, maar dit heb ik getest en het werkt echt. Eerst met een proefcirkel van een 20 cm diameter, dan met een cirkelrok.

mamayalin zei

Moooooi, ik zou ook zeer blij zijn met dit patroontje. Dit voldoet precies aan datgene waar ik al 3 dagen naar op zoek ben.

Pascale zei

Zo leuk, dit jurkje!! De rokdelen (trechtervormig patroon) staat dat in 1 van je 2 boeken? Ik vind het er precies niet terug in boek 1 of 2, of heb ik erover gekeken (met al die supercombinaties zou dat wel eens kunnen :-) )

Anoniem zei

Hey, als je enkel het bovenstuk voert, zit dus het onderste stuk van je blinde rits enkel aan de goeie stof, kriebelt dat niet? Of heb je een manier om dat toch te bedekken. Draagcomfort voorop he :-) prachtige dingen trouwens, alles wat je maakt!

Emma en Mona zei

je kan een stukje biais naaien over het uiteinde, maar ik krijg geen klachten hier :-)