Het kraagje "freestyle"


Gebruik jouw patroon van het voorpand. Teken de halslijn, middenvoor en de schoudernaad over.

Bedenk, fantaseer en go freestyle. Teken de lijnen van jouw kraagje.
Als je de helft tekent zoals ik hier deed, krijg je een symmetrisch kraagje.


Knip het kraagje uit op de stofvouw en neem de vorm over op de stof. Precies werken is hier heel belangrijk voor een mooi resultaat.




Stik alles behalve de halsnaad en de schoudernaad.
Ik laat dit kraagje in de schoudernaad verdwijnen.

Knip in aan de rondingen.
Keer om en strijk met veel stoom.

Leg het kraagje op het voorpand en speld goed vast of stik dicht tegen de halsnaad en schoudernaad vast zoals ik deed.

Stik dan de schoudernaden dicht.





Reacties

  1. super! ook nog bedankt voor de uitleg van die mouwtjes! Nu zijn we helemaal klaar voor de zomerkleedjes, nu de zomer nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Moet je de halsnaad vh kraagje ook niet dichtstikken en alleen de schoudernaden vh kraagje openlaten? Anders is het kraagje toch niet mooi afgewerkt aan de bovenzijde?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat zit tussen je buitenstof en je voering he :-)

      Verwijderen
    2. aja, natuurlijk! stoem van mij! :-)

      Verwijderen
    3. dat vraag ik me ook af :-)

      Verwijderen
    4. Ik denk dat je dan de handleiding van de mouwtjes er moet bijnemen voor fotomateriaal. Je stikt de voering op dat kraagje en de naad zit weg tussen de twee lagen.
      Succes!

      Verwijderen
    5. Dit is enkel het voorpand he, de voering moet hier nog opgestikt worden, goede kant op goede kant en dan zit het kraagje ertussen gesandwicht! Als je het dan keert, dan is dat mooi afgewerkt,toch?

      Verwijderen
  3. Super!

    Nu hoop ik enkel nog stiekem op een uitlegje over aangeknipte mouwtjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi weer! En ik hoop ook stiekem op een handleiding voor aangeknipte mouwtjes.;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. lientjepralientje27 maart, 2013

    gij zijt echt niet te doen hé, nog maar net de mouwkes-uitleg, en nu al meteen u-vraagt-wij-draaien de kraag! (of liever: wij vragen, u draait).
    respect hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. zucht, ik zou wel graag veel meer jurkjes maken hoor ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!