omkeerbaar babyjasje


Ik vond in Ottobre een patroon van een babyjasje.
Zoals zij het bedoelen, moet je maar een gedeelte van het jasje voorzien van voering en de randen afwerken met biais.
Ik las alweer de handleiding niet en knipte twee jasjes uit.
Ik maakte daarmee het jasje omkeerbaar.
Ernest kan streepjes dragen of effen blauw. 



Het voordeel van Kamsnaps is dat ze perfect kunnen dienen voor omkeerbaar gerief. Ze zijn mooi aan twee kanten.
Omdat ik vreesde voor de stevigheid heb ik de stoffen voorzien van vlieseline op de plaats waar de drukknopen kwamen.



Ik gebruikte één van mijn siersteken om het jasje nog eens door te stikken.
Met een contrasterend kleurtje is de blauwe kant ook nog leuk.


De print loopt op de zijkant niet door, maar dat komt omdat ik zuinig wou knippen.

Het liefst van al zou ik jullie het jasje "aan" tonen, maar dat kleine mannetje, woont niet bij de deur.
Helaas.


Het patroon komt uit Ottobre 3/2012
Missy N legt je hier uit hoe je een jasje omkeerbaar kan maken.
De streepjestricot en kamsnaps kocht ik bij Koekepeertje,
de effen blauwe tricot kocht ik bij Stoffen Van Leuven

Reacties

  1. too cute! heel mooi afgewerkt, dat het patroon niet doorloopt stoort helemaal niet ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het fantastisch, echt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! Welke maat kamsnaps gebruik jij? Ik heb maat 16, maar als ik ze gebruik, maak ik meer dan de helft kapot voor het lukt. Tips?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. http://www.koekepeertje.be/nl/category/drukknopen-en-kamsnaps/#prettyPhoto/4/
      Ik gebruikte deze en heb er geen problemen mee. Maak jij ook eerst een gaatje in de stof?

      Verwijderen
    2. Maat 16 heeft een korter "stokje" dan maat 20, ontdekten wij overlaatst. Voor 2 lagen gaan die goed, maar vanaf dat de stof wat dikker is of het meer lagen stof zijn, lukt dat inderdaad niet goed: ik had dezelfde problemen Liesbet!

      Verwijderen
    3. Ik ben blij dat ik niet alleen ben! Ik steek de kamsnaps eerst door de stof, dus daar ligt het niet aan denk ik. Het is alleen nogal frustrerend om de helft of zelfs meer kapot weg te moeten gooien...

      Verwijderen
    4. Ik ga dat toch ook onthouden en alleen nog de 20 bestellen.

      Verwijderen
  4. Zonder model ziet het jasje er ook supermooi uit! Tof zo'n sierstiksel, ik denk niet dat mijn machine zoiets heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zalig jasje! En ja kamsnaps zijn inderdaad ideaal voor omkeerbaar gerief!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi en leuk gedaan met de sierstiksels!!

    http://dekopspeldekes.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wat leuk! Ik was dus al de hele tijd op zoek naar een patroon voor zo'n soort vestje. Uiteindelijk heb ik een patroon uit de Ottobre aangepast om toch een vestje te kunnen maken. Maar nu weet ik in welke Ottobre zo'n patroon staat, bedankt!

    Het vestje ziet er leuk uit. Netjes afgewerkt. Maar hoe zorg je ervoor dat het omkeerbaar is? En dat de uiteinden van de mouwen zo mooi zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb twee identieke jasjes in elkaar gestoken met de goede kanten op elkaar. Ik heb rondomrond dichtgestikt en door het keergat de mouwen gesloten en na het keren nog dat gaatje sluiten. Met kamsnaps kan je dat aan twee kanten dragen. Er bestaan ook ritsen die aan twee kanten werken.

      Verwijderen
    2. Dus één van de mouwen stik je deels dicht en gebruik je als keergat? De rest stik je allemaal aan elkaar?

      Kamsnaps gebruik ik zelf heel vaak, ook voor zulke vestjes.

      Verwijderen
    3. Ik gebruik de mouwen niet als keergat. Ik laat onderaan op het rugdeel een keergat. Ik denk dat mme zsazsa dat eens heeft uitgelegd.

      Verwijderen
    4. Niet dat ik iemand ben die haar eigen blog overal wil promoten, maar hier heb ik uitgelegd hoe je dat vrij makkelijk kan doen: http://missyn-84.blogspot.be/2011/09/omkeerbaar-jasje-handleiding.html

      Verwijderen
  8. ik vind het blauwe jasje de mooiste kant
    echt weer prachtig gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig! Ik ben fan van de gestreepte kant :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die streepjesstof <3! En supertof met dat sierstiksel! (ik gebruik dat veel te weinig, besef ik weer eens..)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. dat je de handleiding niet las zorgt nu voor de uitspraak 'een gelukkig ongeluk'

    Heel mooi en idd die kapsnaps zijn daar heel goe voor he!

    ben aant overwegen om mij ook zo'n spel aan te schaffen...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik zie het al helemaal voor me, als het mannetje je prachtig gemaakte jasje aan heeft.
    Leuke afwerking met het sierstiksel.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wonderlijk mooi! Het zal hem prinselijk staan. BP

    BeantwoordenVerwijderen
  14. had het al op facebook gezien! love it :)
    ik ga proberen pakje morgen op post te doen! het is al ingepakt! dat is al iets he? ;-)

    www.mamajulesbrussels.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Knap, die streepjes! En alweer mooi afgewerkt met dat sierstiksel, een goeie tip om te onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het is weer AF! Mooie kleurtjes en het sierstiksel is echt een plus!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat sierstiksel, love it! Vroeger gebruikte ik dat al eens vaker, nu is het eigenlijk al lang geleden, maar het geeft toch net iets extra's aan je naaisel he :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ja, lap mijn "must make" lijstje is weeral langer geworden. Echt weer een heel schoontje.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zou iemand mij het patroontje kunnen doorsturen? Ik zou dit jasje graag maken. Dank u Martine

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!