De 'peignoir'


Ik kocht een retro gewafelde stof.
Knappe kleuren, perfect voor een jasje, leek me.

Het patroon tekende ik zelf en het in elkaar steken duurde niet lang. 
Net zo lang als de zes knopen op hun plaats naaien eigenlijk.
Maar dat had ook wel weer te maken met mijn onoplettendheid en het ondersteboven naaien van de eerste en de derde knoop.


















Mijn inspiratie haalde ik bij Rita co Rita.
Ik vind dat wel iets hebben, zo'n sober jasje zonder frullen en franjes.
Ik ontdekte na een eerste pasbeurt dat mijn meisjes niet staan met een recht model.
Ik haalde de voering weer open en tailleerde het jasje.
Veel beter.


En dan de volgende kwestie.
Deze stof is mooi met effen geel, blauw, rood en roze.
Punt.
Ik zal me dus wat moeten toeleggen op effen deze lente.







Reacties

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!