Blogbezoek: Alex, de papa met een naaimachine

Wat krijg je als een papa van vier jonge kinderen zich uitleeft op een naaimachine?

Geen tuttige rokjes, geen kleertjes, geen tassen, geen kussentjes,

maar ...

transformers!



En projectielen en raketten.






Met glinsterende ogen vertelde hij over zijn creaties. 

Uit oude jeansbroeken knipt hij vormen. Geen patronen, maar gewoon knutselen en tekenen met de naaimachine. De figuren worden opgevuld met rijst omdat ze dan meer gewicht hebben en beter gegooid kunnen worden. Ze kletsen heerlijk luid tegen de muur.

De kinderen van Alex nemen de creaties mee naar de speeltuin en spelen "verovertje" met de jeansfiguurtjes.


Mooi staaltje recyclage!




Reacties

  1. Je kan ze misschien ook gebruiken als gewichtjes bij het overtekenen van patronen !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hihi, euh...wel...euh...speciaal :)....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. o, ik ben fan! gerecycleerd speelgoed met ruimte voor fantasie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. super tof. ik heb ook een vraagje. Ik hoorde ergens dat je een nieuw boekje gaat uitgeven. Meer nog: dat er een jongens jas zou in staan. Ik ben benieuwd wanneer het boekje uit komt want ben bezig met de jongens hun herfst collectie uit te breiden. Voor ons meisje was het makkelijker. Maar voor de jongens vind ik geen mooi model.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat je gehoord hebt is waar en het boek komt uit ergens tussen eind september en eind oktober.

      Verwijderen
    2. hopelijk nog even zachte themperaturen en dan hop: boekje kopen en jasjes maken. :-) ik kijk er naar uit.

      Verwijderen
  5. Haha, dat zie ik de mijne nog niet snel doen :)
    x

    www.mamajulesjeanne.be

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh ook al zo leuk! op naar de naaimachine!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!