Slaap zacht


Ik kan er niet aan doen, maar ik heb iets met dekbedovertrekken.
Ze zijn bij voorkeur:

mooi
zacht
warm
gezellig
uitnodigend
praktisch


Als ik van stoffen weet dat ze lekker breed zijn, met name 145 cm, dan denk ik al aan nieuw beddengoed.
De nieuwe soft cactus leent zich uitstekend tot het maken van overtrekken.
En dus stikte ik bijna zeven meter mintkleurige paspel tussen twee lagen stof. Ik vond het wel fijn om twee printjes te combineren. Door de instopflappen onderaan kan ik het dekbed ook omkeren en met de andere print opleggen.




Er sliep er eentje heerlijk deze nacht.



En ik droom verder van stoffen van 260 cm breed. 
Dan kan ik mezelf ook eens verwennen.

(voor een eenpersoonsdekbed heb je 5 meter stof nodig,
2 m voor de bovenkant, 2 m voor de onderkant, 50 cm voor een kussensloop, en met de rest maak ik de instopstrook)
Kijk ook eens naar de combinatie die Debora maakte.

Reacties

  1. Wat een werk zeg! Maar wel erg leuk geworden

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed idee. Ik had de Soft Cactus stoffen nog niet in dat perspectief gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Daar zou ik ook wel willen in wegdromen. Héél mooi! (En ja, laat die tweepersoonsdekbedovertrekstoffen ook maar komen :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er heerlijk uit! Die 7 meter paspel zal wel een werkje zijn geweest! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi! En chapeau!Ik maakte net deze week in dat soft cactus stofje een zeteldekentje. ook heerlijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh zo mooi!Ja wie wil daar nu niet onder slapen,ik zou ook wel zo eentje willen ;-) Heb voor onze zetel nieuwe kussens gemaakt en daar heb ik ook een leuk Soft cactus stofje voor genomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hhhhmmmm zalig! Doet me eraan denken dat ik ook nog eens verlang naar vers gewassen lakens!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jij toont daar een mooi dekbed... en je noemt een gat in de markt! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Kei mooi, ik was eerder ook al helemaal in love met Debora haar versie!
    Ik heb net veel Petit Pan ingeslagen voor dezelfde projecten. Ik dacht alleen toe te komen met 2.5m (voor 1 kant + kussen). Hopelijk heb ik niet misrekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi! Ja zo'n dekbed voor onszelf, dat is echt iets om van te dromen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Schoon! Ik ben hier ook jaloers op mijn zoon zijn Soft Cactus overtrek, zo zacht. Zalig om onder te liggen.Zou het heel erg zijn om een naad te hebben op een tweepersoons overtrek? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Moo! Hier ook van plan om zelf een dekbedovertrek te maken. Hoe doe je dat met die instopstrook? Ik dacht ook met 2,5m toe te komen voor 1 kant

    BeantwoordenVerwijderen
  13. staat de werkwijze ergens beschreven, Griet?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja een werkwijze dat zou fijn zijn. Mooi hoor. Ook een project wat ik nog wil doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi,ook ik zou het super vinden stoffen van 2,50? Of de stofkes van Soft cactus in canvas?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik ben ook wel benieuwd naar de juiste werkwijze! Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig! Ik zou daar zelf wel in willen slapen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ja heel graag werkwijze, die instopstrook doe je dat achteraf dan eraan? Zalig meisjesbedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zalig! Mijn kotbedovertrek is een petit panneke, met evenveel meter zelfgestikte paspel, en ik word er nog elke dag content van!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ooooo !!! Ik heb ook iets met dekbedovertrekken ... laat die 260cm breedte maar komen !

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heel leuk! Moet ik zeker ook es proberen, aangezien ik niet zo vaak mijn zin vind in een 'dekbedovertrekwinkel'. Nu nog de moed vinden voor die 7 meter paspel...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. mijne man en ik slapen elk onder een aparte dons, omdat hij zo een 'wrikkelgat' is, en zelfmaakovertrek dus meteen opgelost!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Errug mooie stof! Helemaal van dit seizoen geloof ik.
    Ik ben zelf ook dol op dekbedovertrekken. Ik kan daar nooit genoeg van in huis hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. prachtig, daar zou ik mij toch ook eens mee moeten amuseren!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. geweldig :-) en respect voor die 7 meter

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Zeer mooi! Bedankt voor de inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!