Soms is een half beter dan een heel.

Meisjes houden van rokken en van zwier. 
Maar eens de benen langer worden, 
en de rokken bijgevolg ook,
houden meisjes niet meer van te veel zwier.



Om tegemoet te komen aan de nieuwe wensen,
maakte ik een halve cirkelrok.

Het principe is hetzelfde als de ganse cirkelrok.
Toen Mme nog naaide, legde ze dat eens uit met prentjes.

Ik zie nu dat ze in haar tekening ook beschrijft hoe je een halve cirkelrok maakt.

Ik maakte een halve cirkelrok met verstelbare tailleband.
De tailleband maakte ik met vlieseline voor taillebanden en vooraan is die gewoon plat.
Op de rug zit een verstelbare elastiek.





Dat is zo een rokje dat ruikt naar bandwerk en dat ik misschien ook voor mezelf eens moet proberen.




t-shirt Emile et Ida
schoentjes  Eli bij Raaf en Vos


Reacties

  1. Al een echt lente stofje voor het rokje gebruikt,hé!Als je eentje voor je zelf maakt wil ik de uitleg ervan erna wel eens lezen want ik wil voor mezelf ook eens een ander rokje maken dan die van diezelfde madame maar dan die met paspel ertussen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gemaakt! Inderdaad een model dat ook voor volwassenen gaat. Doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi! Maar wat is vlieseline voor taillebanden?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik was nooit zo te vinden voor cirkelrokjes...maar zo'n halfje is dan weer wel helemaal mijn dada!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk dat het stofje toch verwerkt wordt :-) en ik vermoed dat ze van dit rokje veel plezier zal hebben :-) heb je nu nog over? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag Griet. Mooi!
    Even een praktisch vraagje (ook aan andere meelezers:)): hoe werk je de zoom af voor dit soort rokjes? Dat trekt bij mij altijd zo hard in plooien :(
    Bedankt!
    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. tis een schoontje zeg! Staat Moontje mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo'n half is inderdaad heel tof, als ik dat zo zie!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Op basis van de facebookfoto dacht ik al dat dit een mamarokje was, dus zeker proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat staat dat stofje haar prachtig! Zin in lente! X

    BeantwoordenVerwijderen
  11. dat vind ik een heel mooi-ke!!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!