dit is vast het mooiste blauw van de hele wereld


Mon Depot verkocht stoffen van Max & Lola.
Meestal ben ik te laat voor de mooiste stofjes.
En deze had ik zelfs bijna niet gekocht.

Maar wat was ik blij toen het pakje openging.
Het mooiste blauw van de hele wereld kwam tevoorschijn.
En niet zomaar een katoentje. Het valt soepel en voelt wat als linnen, maar verwerkt veel gemakkelijker en kreukt minder.

Liefde op het eerste zicht.








Ik gebruikte mijn patroon dat ik altijd klaarliggen heb.
Mijn gewone bovenstukje uit SVDHZ2.
Ik maak nog steeds 134 voor mijn meisjes, maar verleng het patroon onderaan met enkele cm.

De techniek van de ruffelmouwtjes bracht me op het idee om dit voorpand ook door te snijden.
Ik verwerkte de gerimpelde rand tussen de twee stukken.




De rok maakte ik uit een stofbreedte. 
Ik gebruikte de streepjes op de stof om stolpplooien te maken.






In de zijnaad kwamen twee lusjes om een lederen riempje tegen te houden.

De postbode bracht een tweedehands DVE-vestje dat er perfect bij past.




patroon Stof voor durf het zelvers 2
vestje DVE tweedehands






Reacties

  1. Niet zo kreukelende katoen klinkt erg goed! Mooi jurkje en hoewel het een heel dus koordje is heeft het verassend veel effect, leuk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt mooi, Griet! Jij geeft er toch altijd een mooie eigen toets aan. En wat een prachtige haren ♡ (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had dit als "Emma" jurk gedacht, met die frullekes, maar Mona staat er prachtig mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi! En een prachtige kleur blauw inderdaad.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, moooooi! De rimpelkraag doet me denken aan een jurkje van F&G.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze jurk is buitengewoon stijlvol!! P.R.A.C.H.T.I.G!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Al weer een pareltje en wauw dat blauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi! En inderdaad prachtig blauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow, echt super mooi! Een echt emma en mona stuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O wat een prachtig jurkje weer! Blauw is hier zwaar favoriet, en dit is wel echt hele mooie...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super mooi kleedje proficiat groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Erg mooi gedaan. De plooitjes in de rok zijn erg mooi en het rugpand is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Inderdaad een prachtig blauw! Mooi gecombineerd met het vestje <3 3

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Verdorie nu heb ik spijt dat ik het stofje niet kocht :-s Soms moet je eens een stofje 'aan' zien om de klik te krijgen hé. Echt een prachtig jurkje!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!