Mooi, niet duur en helemaal zelfgemaakt

Al heel lang geleden zag ik het poppenhuis dat meisjesmama Stien maakte voor haar dochters. 
Het werd gepind en in mijn gedachten 1000 keer gemaakt.

Blijkt nu dat Emma's grootste plezier kamertjes inrichten is. 
Eens ze klaar is, herbegint ze van voor af aan.
Dus leek een poppenhuis een mooi cadeau voor haar. 
Meubeltjes hebben we met hopen. Van Playmobil en ander speelgoed.
Toen ik de afmetingen van het gratis patroon zag, dan leek dat veel te groot voor onze meubeltjes.
Alle maten werden gehalveerd en uit afvalplankjes gesneden door bompie, onze opa.


We lijmden alles aan elkaar met houtlijm en dan schilderde ik het hele ding wit.
Drie kamers kregen een fris kleurtje.

En dan was het tijd om in te richten!










Op de gelijkvloers is er een ruime open woonruimte. Fris wit met een hoogpolig tapijt.
Daar laat je best niets op vallen, want dan vind je het niet terug :-)

Emma timmert ook zelf meubeltjes. Deze tv-kast is van haar hand.



Er is beneden ruimte voor een bureau.



En een grote open keuken.
Aan de mama te zien is het licht binnen verblindend.


Boven zijn drie kamers.





Er is ook een terras. Maar dat moet nog aangepakt worden.






(onze versie is alle maten gedeeld door 2)

En voor alle kritische blikken, 
het huis is niet perfect.
Het verfwerk kon beter, we hebben geen ramen en de meubels passen van stijl niet bij elkaar en bij het huis.

Maar Emma leerde me een belangrijke les:
PERFECT MOET NIET





Reacties

  1. Ik vind het juist wel perfect! Geweldig mooi vind ik het en hoezo geen ramen, wat dacht je van die schitterende glazen puien aan alle kanten, extra ramen zijn dan niet nodig ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien niet perfect ... maar wel prachtig en met liefde gemaakt, dat zie je zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heel mooi, mooie kleuren op de muren! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waauw, dat is echt prachtig gemaakt!! En ook echt al heel leuk ingericht, Emma heeft haar gevoel voor stijl niet van vreemden :-) supertof!! Bedankt ook voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weer iets voor op mijn to do lijstje! Ik ben er weg van! Als Emma zij heeft mag ze hier ook kamertjes komen inrichten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Terwijl ik denk: "amai, zo netjes geverfd" schrijf jij dat het beter kon. Dit kan zo de winkel in! Heel mooi en inspirerend. June heeft het grote gele herenhuis van Playmobil, maar mooi is dat niet in zo'n meisjeskamer, he :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kocht vorige week in de Kringwinkel voor 5 euro een prachtig houten huis. De potjes verf staan klaar, hopelijk ziet het er binnenkort even leuk uit als dat van jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. tof!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ik word er helemaal nostalgisch van want mijn ouders maakten vroeger voor ons een kasteel met ophaalbrug, een café de muze en een amsterdams grachthuis . En geen van de drie waren perfect maar ze waren alledrie zeer plezant om mee te spelen !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat heb ik ook al jaren gewild ... Misschien moet ik eens zelf de handen uit de mouwen steken!
    En die meubels, die mogen vooral niet dezelfde stijl hebben hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het ziet er toch redelijk perfect uit! Knappe kleurtjes en inrichting!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. waw..hier put ik ideetjes voor de kleuterklas uit..zouden ze super vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De zoon zei me ooit: mama, het moet niet perfect want dan zien ze niet dat het zelfgemaakt is. Groot gelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Knap, zeg! Dat huis staat garant voor uren, dagen speelplezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Amai Griet, echt tof. Ik heb het ook gepind. Wij hebben immers ook nog super veel playmobil meubels (waar tot nu toe maar amper mee gespeeld is)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik heb iets met poppenhuizen...kan er moeilijk aan weerstaan, jouw exemplaar is SUPER!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauw,dit is tof gedaan.Met liefde en goede samenwerking in elkaar gestoken!Ik vind het super gedaan en wat betreft de inrichting,je moet niet alles in één stijl doen,dit is veel leuker/mooier!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik ben fan! We hadden vroeger een vintage poppenhuis met behangpapiertjes aan de muurtjes en vinyl op de vloertjes, een mikmak van meubeltjes en zelfgemaakte gordijntjes. Ik krijg er helemaal heimwee naar als ik dit zie... Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Eclectisch is helemaal hip! Volgens mij wil jij het graag té perfect, Griet ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. O, dit is echt zo geweldig! ♥
    En wat wijs van Emma! ♥♥♥

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Perfect moet niet, maar dit is in elk geval ontzettend knap van jullie allemaal! Teamwerk!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ooo ik hoop dat de dochters wat meer interesse in poppenhuizen gaan tonen binnenkort :-) :-) dan kan ik me er ook eens aan wagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oei, wat een inspiratie weer. Poppenhuis staat al klaar om opgeknapt te worden. Wat een mooi exemplaar is dit!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik wil er zelf in wonen, I like bohemian chique. 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ze maken daar zelfs liedjes over, over 'perfect imperfections'. Je bent dus helemaal mee met de trend met dit geweldige poppenhuis!!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. oh ik vind het toch perfect :) wat een heerlijk zicht :) garantie voor veel uren speelplezier :)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Tof zeg!
    Dat zou ik ook wel willen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Super!!! Veel tijd in gekropen denk ik. Is het een haalbaar projectje?

    BeantwoordenVerwijderen
  28. dit ga ik dan pinnen, 1000 keer maken in mijn gedachten en dan zal ik het ook posten op onze blog :-))
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Geweldig is dat ! Zou ik ook nog willen en dan helemaal inrichten ;-) Wat fijn van de bompie om zo in de weer te zijn. Knap knap knap !

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!