De groeispurt-kleerkastvul-start

De laatste uren van onze krokusvakantie zijn ingegaan. 
We gingen uitblazen en uitwaaien aan zee, genoten van rust en ontspanning en deden al wat van lentekuis.
Ik begon met dat waar ik het meest van hou. Rommelen in de kinderkleertjes.
Alles werd gepast en gekeurd en op stapels gelegd.
De centimeters bij op de meetlat, dat zie je wel degelijk aan de lengte van de rokken.
Heeeeeel wat kleertjes werden op de stapel 'te klein' gelegd.

En moeders hart maakte een vreugdesprongetje.
Ik kan me weer laten gaan in naaien (en shoppen).



De dagen zijn nog zo donker en dus komen de kleuren niet helemaal tot hun recht.
Emma kreeg een bloesje gemaakt uit een zacht en dun katoentje.
Ik tekende het patroon met de Tinny als start.
Enkel de schoudernaad en de hals blijven nog hetzelfde.

Het voorpand en rugpand werden verlengd en een beetje bol getekend onderaan.
De zijnaad liet ik naar buiten uitlopen.
Ik knipte voor en achter verticaal door om er een volant tussen te stikken.

Voor die volant tekende ik een cirkel met een omtrek van de lengte die ik nodig had.
Ik tekende een buitencirkel op zo'n zes centimeter van de eerste.
Ik tekende de uiteinden wat puntiger. Zo verdwijnen die netjes in de zijnaad.





Op de rug zitten lintjes om het bloesje te sluiten.





 Het rokje herken je misschien nog van eerder.






Reacties

  1. Wat een leuk en vrolijk stofje ! Goed voor mijn humeur ;-) !
    Benieuwd wat je voor Mona gaat naaien. Mona's stijl is een goede inspiratiebron voor de kleding die ik naai voor kleindochter.In haar klas ( 5de leerjaar) kiezen alle meisjes voor stoer ; ook voor zwart en voor rock-invloeden.
    Niet makkelijk zo'n stijl voor een bijna 10-jarige.
    Jij kan dat....zag ik al eerder in Mona-kleding.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schoon!! Ik maakte er een rokje uit en nu zot van het stofke :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat stofje is zo mooi! Had ik niet al genoeg katoentjes liggen, het was sowieso bij op mijn stoffenstapel beland. Helaas groei ik niet meer en zijn zulke kleerkastaanvullingen dus eigenlijk niet meer nodig ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh Griet, die is mooi! Zowel stof als patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Staat hier ook nog op de planning! Wat een mooi exemplaar zeg! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo had ik het nog niet bekeken. Ik vind het juist moeilijk om afscheid te nemen van mooie kleertjes .... en oh wat ziet ze er mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig! Ik heb dit stofje ook liggen, maar durfde er nog niet in te knippen. De volant doe ik je graag eens na.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik bestelde de stof deze namiddag, ik kon niet meer weerstaan <3

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een geluk voor jou dat die kinderen niet stoppen met groeien ;-) en wat een geluk voor hen met een mama die toverfee is met haar naaimachine! Mooi om mee te kunnen volgen...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. In de laatste knippie staat iets gelijkaardigs ... En ik heb een gelijkaardig stofje liggen in andere kleuren ... Heel mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig!
    Ik zit ook al lang naar deze stof te kijken, maar met een gigantische stapel Liberty in huis, mag ik niet van mezelf,...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Laat maar komen, die zomerkast ( en bijhorende zomer)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik wil ook ééntje maken, om aan te doen bij de oudste dochter bij het lentefeest van dochter twee. Ik vroeg me af of je misschien een foto hebt van waar je het voor- en achterpand doorknipte? Ik kan het me niet helemaal goed voorstellen... Merci!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!