LOTTA komt terug.

In 2011 voelde ik al de drang om patronen te delen. Ik werkte een rokje uit en maakte er aan de lopende band voor mijn meisjes.
Het bestand ging verloren, maar ik kreeg er nog steeds vraag naar.
Het oude patroon liep maar tot maat 128 of zo.
Dus ging ik aan het tekenen, met potlood en papier en digitaal.

Vandaag presenteer ik jullie graag de vernieuwde Lotta, een gratis patroon voor tricot rokjes van maat 86 tot maat 164.















De rokjes zijn ideaal voor lente/zomer en voor het opwerken van de bergen tricot.

Veel plezier ermee!





Stof panda bij Petite Couture (wij hebben een andere kleur)




Reacties

  1. joepiedepoepie!!!!!! Jij bent een schat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooh super ik vroeg me al af welk patroon je gebruikte want dit zou een ideaal rokje zijn voor mijn Jade ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En super bedankt om dit te delen x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo leuk dat je dit wil delen met ons. Ik ben heel dankbaar ! En tof dat de maten meegroeien met de meisjes, zo kan ik hier de grotere dochter ook plezieren.
    Lieve groetjes,
    CreativEls
    http://koekjehaakjemaakje.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuk! Die ga ik opslaan :-) Bedankt!
    Ik was wel even verward door de naam Lotta... Compagnie M heeft toch ook een rokjespatroom dat Lotta heet?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar dit rokje heette wel al Lotta voor er van Compagnie M sprake was :) Een inspirerende naam: zoveel mooie Lotta's in blogland!

      Verwijderen
  6. Oooooh joepie! Dan kan ik aan een marathon cadeautjes beginnen! :-) Bedankt!

    http://tussensoepenpatatten.wordpress.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ooit gaat dat zo van pas komen, dank je!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh super bedankt! Ik voel hier ook lopende bandwerk aan komen ;). Gr. Renate

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beautiful photos! I really like the look of the skirts and the colors are very pretty!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dit is een mooi cadeautje! Ik heb geluk met jouw dochters ;-) Ze lopen wat gelijk op met de mijne dus volg een beetje!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben net een voorraadje stretchnaalden gaan indoen. Ik denk dat ik een deukje in mijn tricot voorraad ga slagen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ben net een voorraadje stretchnaalden gaan indoen. Ik denk dat ik een deukje in mijn tricot voorraad ga slagen

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve gulle Griet ;-), dank je wel, die stapel stofjes hier zal zo wel héél snel opgewerkt zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh, bedankt Griet! Die Lotta is hier al vaak gemaakt! Merci, merci, merci!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk seg :)
    Ik ben nu zo aan het denken: zou ik nog in een 164 raken? :p

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Top! Ik ga straks eens aan de slag!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Daar gaan in menig huis- en naaikamer nogal rokjes mee vanonder de machines rollen! Heel erg bedankt om je patroon met ons te delen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Super patroontje!! Ben blij dat je het deelt <3
    Joía draagt haar testrokje heel graag!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. er rolden hier ook al lotta's van onder de naaimachine, dus wij maken een klein sprongetje bij het verschijnen van grotere maten! Super...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Super zeg! Echt gaaf dat je dit doet. De tricots uit mijn kast worden door 2 meiden gereserveerd as we speak �� Dank!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Super, ga ik hier ook eens uitproberen. Bedankt!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Zo'n mooie rokjes en je wilt het patroontje met ons delen.
    Echt super bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Aha super! Ik was net op zie naar leuke patroontjes voor tricotrokjes! Bedankt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Na de leggings nu ook een easy rokje! TOP :)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Bedankt voor dit super patroon!
    groeten, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  26. geweldig, joepie, ik ga er eentje maken!!!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Zo tof! Een legging voor de kleinste én een rokje voor de oudste!! De panda stof heb ik al! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hele mooie rokjes en dank je wel voor het patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Daar wordt werk van gemaakt! Bedankt om dit te delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Leuk! Dank je wel!
    Daar ga ik mijn dochter heel blij meemaken. Ze is dol op jurkjes en rokjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Daar ga je veel naaisters blij mee maken!! Mooi zeg! Jammer genoeg zelf geen meiden om voor te naaien, maar ik kan zeker genieten van degene die het wel doen en tonen.

    Heerlijk hoe jou dochters altijd zo leuk en spontaan op foto staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Bedankt voor je patroon en duidelijke uitleg. Mijn eerste rokje met de overlock is een feit, superblij mee!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!