Er staat een paal in mijn tuin...


Hahahahaha
Waar zit je met jouw gedachten?
Helaas pindakaas, geen 'dirty little secrets'.

Ik vertel jou over mijn moederdagcadeau en twee nieuwe rokjes.
Brabantia vond mijn zwakke plek en gaf me een droogmolen cadeau.

Al jaren eet ik vegetarisch, wandel ik naar mijn werk, sorteer ik,
probeer ik mijn ecologische voetafdruk te beperken.
Ik wist van mezelf dat mijn droogtrommel geen goede punten opleverde in mijn inspanningen,
maar ik kreeg hier geen klassieke wasdraad verkocht. (niet mooi genoeg)
Het rekje binnen staat altijd in de weg en het durft al eens uit elkaar te vallen.

Enter cadeau.
En meteen ook een challenge.
30 dagen was drogen aan de draad zonder één keer de droogtrommel te laten draaien.

GOED WEER, lieve lezers. Dat is het enige dat nog ontbreekt om aan de challenge te beginnen.
Ik kijk eerlijk gezegd al erg uit naar de zomermaanden, met vers gewassen kleertjes en lakens, wapperend in de wind (of bries) en vrolijk spelende kindertjes in de tuin.


Vandaag scheen de zon en ik ging voor het eerst mijn draad testen.

Ik hing wat nieuwe rokjes op voor de sier.




Maar vond even later deugniet Mona aan de draad met het nieuwe rokje aan.










Reacties

  1. superfoto's!

    ik probeer in de zomer ook zoveel mogelijk buiten te drogen, heb wel het geluk dat ik ook een draad onder een afdak heb en zo niet ieder druppeltje in de gaten moet houden
    handdoeken vliegen wel de droogkast in want die zijn zoveel zachter als ze daaruit komen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik weet een gegeven paard en al ... Ik blijf het afschuwelijk lelijk vinden, zo'n paal in de tuin ... Valt goed mee zo'n challenge: ik heb het één zomer en één winter volgehouden nadat de droger er de geest aan had gegeven ... Alleen spijtig dat ophangen veel werk is (enfin toch in vergelijking met gewoon in de droger stoppen). Tja en die paal kan je niet binnen zetten, droogrek wel ... (Nu niet denken aan andere palen, dirty woman)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lol Katrien,
    deze paal kan ook naar binnen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zou hem wel een stuk strakker spannen, dat maakt het ophangen van de was veel makkelijker ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb geen droogkast. Nooit gehad in de 20 jaar dat ik mijn eigen was doe. Maar ik heb ook niet zo'n lelijke paal, wel 8 meter wasdraad, mooi achter een haag zodat ik de was niet altijd zie hangen. En in de winter staat er een wasrekje in mijn wasplaats. Geen probleem. Maar ik weet natuurlijk niet beter (zeggen de mensen dan).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik heb nog nooit een droogtrommel gehad :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hahahaha, super foto's!
    Enne: Droogtrommel op gas: verbruikt minder en was is sneller droog��. En buiten hebben we een uittrekbaar wasdroogsysteem tegen de muur...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wij hebben ook zo'n draad... ver vanachter, helemaal uit het zicht. Te ver...
    Het droogrekje wordt dan, van zodra het mooi weer is van buiten naar binnen, en omgekeerd gezeuld. Dat van ons valt ook steeds uit elkaar en staat overal in de weg... Veel succes!
    Zus 1

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dan moet ik je eens foto van mijn wasdraad bezorgen.. met kleurrijke stofjes eraan.. gewoon prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hier helaas teveel was voor een droogrek .... gelukkig kochten wij een superzuinige droogkast met grote trommel :)

    Leuke rokjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb deze paal (en heb nog niet de grootste) nog nooit vol gekregen 😄

      Verwijderen
  11. Wij hebben dezelfde paal 😄. Ik vind het toch een gerief, en hij staat niet langer dan nodig in de tuin, ik haal hem er altijd terug uit. Alleen mijn handdoeken steek ik nog steeds in de droogkast, anders klagen die kleinste koters hier dat ze te hard zijn. Ik hoorde laatst wel de truc de handdoeken 's avonds op te hangen en 's nachts te laten hangen zodat ze trager en niet in de volle zon drogen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk cadeau! Ik ben een beetje zoals Eva: geen droogkast thuis, dus ik deed het altijd met een rekje, dat intussen totaal uit mekaar hangt! Nu ben ik verhuisd en woon ik tijdelijk in een klein huisje let enkel een droogkast en misschien geloof je het niet, maar ik mis mijn droogrekje! Binnenkort verhuizen we naar ons nieuwe stulpje met tuintje en ik kijk er al naar uit om daar een draad of rekje te hebben, al staat er ook een droogkast :-) ik denk dat die enkel in de winter gebruikt gaat worden :-) ik duim alleszins voor je 30 dagen challenge!! Succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hier is die paal ook een noodzakelijk kwaad in onze tuin vermits ook ik geen droogkast heb. (Gelukkig kan ik de natte bedden van Lien nog op mijn handen tellen want anders was t misschien al wel anders geweest...) Het is wel wat extra werk om alles op te hangen maar met een open topje aan bruinen we misschien ook wat extra? :p

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Als het weer het toelaat droog ik ook alles buiten. is het slechter weer dan gaat het op het rekje binnen in de keuken wegens geen wasplek. Het is esthetisch gezien niet mooi maar het is wel beter voor je kleren en veel beter voor het milieu.
    Ik beken wel, de droogkast wordt gebruikt voor lakens en handdoeken enzo en occasioneel als ik echt te weinig tijs heb om de was deels in te drogen. maar truitjes gaan er nooit in.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuke foto's ; een handig én ecologisch cadeau....
    maar meteen ook een paar nadelen formuleren ( uit eigen ervaring ) :
    -véél meer strijkwerk
    -hardere handdoeken (haal ik nu binnen als ze bijna droog zijn en steek ze dan nog 15 ' in de droogkast voor dat zachte gevoel)
    -én ik moet mijn dagplanning in het oog houden...of met andere woorden : present zijn als het begint te regenen om de was te kunnen binnehalen
    -en niet onbelangrijk : hopen dat de duiven van de duivenmelker iets verderop hun behoefte niet om mijn wasgoed gaan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Niets zo heerlijk als was die vers van de waslijn komt!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. @Omias maaksels: lap zeg! hier wonen veel bosduiven. Ik zal maar hopen dat ze onze was met rust laten! Strijkwerk doe ik nu wel graag. Oef.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Neem van mij aan dat het beter voor het milieu en je gezondheid is om binnen in huis je was te drogen in een droogtrommel dan op een rekje. Al dat extra vocht vraagt extra warmte en dus energie. Een zuinige droogtrommel is in gebruik echt voordeliger dan vochtige ruimtes droog te stoken.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het moeilijkste aan zo'n paal is het gat terugvinden als de paal even doelloos in de garage gestaan heeft. Na de verhuis werd het anker hier dan ook heel bewust geplaatst: op 1 grote stap van het verlengde van de gevel van de garage. Makkelijk terug te vinden en als het gras nat is kan ik nog net aan de draad vanop de klinkers. Al doende leert men...
    Zo grappig dat Mona hem ook als haardroger gebruikt. Daar waren we hier nog niet opgekomen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik heb jaren gezegd dat ik zo'n ding niet wil, maar wij gaan er dus dit weekend ook eentje kopen... toch wat elektriciteit uitsparen en aan het milieu denken... gelukkig hebben we wel een beetje een onopvallend hoekje waar toch vrij veel wind komt, zodat ik er niet op moet kijken... nu maar hopen dat ik mijne was niet vergeet ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik heb ook een paal. Maar na de winter ben ik het gat 'kwijt'. Nu gaat het helemaal fout zeker? Er is in elk geval niets zo heerlijk als verse buitengedroogde lakens op je bed. Laat de zon maar komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. In de zomer hier ook een droogmolen in de tuin, super hoeveel was daar opgaat!Maar bij slecht weer gaat hier toch het meeste in de droogkast, heb één winterse maand met een kapotte droogkast gezeten en het eerst zonder geprobeerd, maar geen garage of kelder enkel een kleine berging met plaats voor één rekje waar het dan gewoon veel te vochtig wordt en 1 rekje was gewoon te weing waardoor er ook eentje in de living stond en tja om bijna constant rekjes in je berging en living met was te hebben is toch ook niet dat + dat het dan ook in de living veel te vochtig werd, dus ja hier is de droogkast bij te koud en te nat weer gewoon een noodzaak gebleken

    BeantwoordenVerwijderen
  23. goed dat die paal ook naar binnen kan, want inderdaad vind ik het ook maar een lelijk ding.
    Wel heel leuke foto's :-).
    En ik kijk er ook naar uit om deze zomer eindelijk de was buiten te kunnen ophangen. Wij gaan voor een echte draad, maar dan een oprolbaar exemplaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat is er nu lekkerder dan s ochtends je beddegoed in de wasmachine te gooien, vervolgens die witte lakens in de stralende zon zien wapperen en s avonds tussen diezelfde lakens te kruipen?!!!!!
    Hier draait de droger zo min mogelijk. Zoveel mogelijk de waslijn en ik geniet ervan als ik mijn was in de wind zie wapperen.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wij deden is een jaarzonder.scheelde me weinig in electriciteit vond ik.i k miste het niet,dcht ik.nu sinds deze winter wer een 2dehandse...awel ik had het wel gemist.zalig zachte handdoeken..geen muffe geur meer in mijn Loving/droogruimte bij nat weer..lang leve de droger

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!