Verandering van positie.


In mijn vorig bericht was ik even heel openhartig. 
Jullie lieve reacties deden me deugd.

Naaien voor mezelf lukt alweer, 
de camera uit handen geven iets minder :-)

Mona nam het van me over, gaf me opdrachten en ik deed mijn best.


Rok en top, snel klaar, super om te maken en te dragen.

De stof is een coupon die ik vond bij Stoffen Van Leuven.




Ik ben fan van de halsafwerking van Aster.



Ik heb voor mij de top tien cm langer gemaakt. Aan de mouwen knipte ik ook een paar cm extra.
Ik val nogal lang uit, vandaar.




Ik naaide ook een Chloé jas. In een teststof, volledig gevoerd.
De stof kocht ik in Anzegem, toen dat kleine winkeltje daar uitverkoop deed en half blogland gek werd. Ik kocht net genoeg voor en kindermanteltje, maar kreeg er wonderbaarlijk een jas in grote mensenmaat uit.


Ik naaide er nog geen knopen aan en plan dat ook niet te doen. 
Het is echt een model om te laten openhangen.


In de zijnaden zitten diepe zakken.

Ik twijfel nog wat over de jas.
De rok en top zal ik veel dragen.






Reacties

  1. Wauw, je straalt helemaal in je nieuwe outfit! Ik kijk al uit naar meer voor jezelf. En Mona doet dat geweldig, fotografe in spe.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, Griet! Wat een mooie outfit en de foto's zijn superleuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk! En je meiden doen dat niet slecht als fotografes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De max, dat heb je met aanstormende pubers in huis, dan kom je uit een verandering van positie niet meer onderuit. Dikke pluim voor Mona, de foto's zij top! Net als jouw oitfit uiteraard!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie outfit, Griet! Vooral de top en de rok. En je ziet er stralend uit! Klaar voor de zomer x (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie outfit, van de jas ben ik minder fan in dit stofje. Mona heeft leuke foto's gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. super tof....het patroon van de trui werd hier ook al overgetekend....

    de jas mmmm vind ik minder maar ja dat is kwestie van smaak hé

    looking fab!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben wel fan van de jas! Heel mooi kleur. Ik zou deze zeker dragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De jas (vooral de kleur ! ) is top, alleen is er, denk ik, iets mis met de zoom ... Nog eens uitstrijken of is het de stof ... De kleur staat je prachtig en het zou zonde zijn die niet te dragen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Looking good! De foto's zijn super, Mona heeft talent!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben fan van de rok en de top! De jas vind ik ook leuk maar ik volg de reactie hierboven, de zoom zou precies iets stijver mogen vallen, is misschien gewoon de stof die zo soepel valt natuurlijk.ik heb ook een soepel stofje klaarliggen maar twijfel een beetje om dezelfde reden. De kleuren van de hele outfit zijn super!! Groetjes Brighid

    BeantwoordenVerwijderen
  12. heel tof! en wat een goeie fotografe heb jij daar in huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw, supertof! De kleur van de jas vind ik erg mooi staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Looking gooooood ! En Mona doet dat super !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie kleur vd jas, één om in te wonen... Én ik ben weg van de details van 't setje wat je aanheft. Top dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heerlijk! Ik ben vooral fan van de top! Wat een toffe hals inderdaad! Het staat je beeldig en Mona heeft talent!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Rok en top zijn prachtig!
    Tip voor het maken van jassen : de voorkant helemaal beleven met speciale jassenbekleving en ook de zoom achteraan en de zoom aan de mouwen. Dit maakt dat alles beter valt. Ik wist dit vroeger ook niet maar nu volg ik privé naailessen bij een naaister :-) Heb daar al heeeel veeeeel geleerd. En inderdaad ik moet haar achteraf meestal gelijk geven :-)
    Ook voor kinderjassen moet je dit doen. Je zal het verschil merken.
    Veel succes met je ik-garderobe. Ben al benieuwd naar het volgende stuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel toffe outfit en mooie foto's. Dat je kilo's kwijt bent is ook goed te zien! Liefs, Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen
  19. "Ik val nogal lang uit, vandaar". Is dat de bescheiden Griet-manier om te zeggen "Ik heb een modellenlengte"? :-) Je bent een prachtige vrouw Griet. Zeg dat ik het gezegd heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Nergens over twijfelen. Prachtige outfit, je ziet er ontzettend stijlvol uit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. De positionswitch gaat jullie beiden goed af! Je combo lijkt wel een kleedje, mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooi geheel! En leuk dat het geen kleedje is! Zo kan je rok en top ook met iets anders combineren! En wat en foto's! Mona heeft er oog voor ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Verandering van positie doet naaien :)
    Het gaat je geweldig goed af, Griet: het openhartig zijn, het voor de camera staan en het dragen van je eigen genaaide kleding. Chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik ben geen fan van de vest, maar je ziet er schitterend uit in de top en rok

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Super jurkje! Staat je ook geweldig!
    Groetjes, Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een schitterend ensemble!! Jij maakt super mooie kleren voor jouw dochters, maar ik ben blij dat je ook eens aan jezelf hebt gedacht! Jij bent een vat vol inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Zo stijlvol!!! Heel knap... en die foto's: ze heeft het geleerd van een pro!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Geweldig!

    Ik dacht even dat het een jurk was met een boordje tussen, maar niet dus. Super outfit! De Aster trui vind ik zelf ook geweldig, en een leuke extra dat ie zo gemakkelijk en snel in elkaar zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Fan van alle drie! De astertop staat ook op mijn lijstje! Heel mooi trouwens in combinatie met de rok! TOP! SInds ik de Chloëjas maakte, is ze nog niet van mijn lijf geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik was niet zo'n fan van de Aster's die ik al zag. Behalve deze dan. Goed idee om te combineren met een rok uit dezelfde stof. Ga ik ook eens proberen, je hebt me helemaal overtuigd!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik ben dan weer wel keihard fan van de top. En las al eerder dat deze erg kort uitvalt. Stel je voor dat je niet had verlengd ... dan was je meteen helemaal hot ;-)
    Goe bezig, Griet!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Staat je supergoed, Griet!
    Prachtig gecombineerd!
    De top staat hier ook op mijn planning, zal je tip onthouden van het verlengen ;-)
    En je dochter kan er wat van!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Nu ga ik zeker het patroon van de Aster top uittekenen én hem maken.
    Staat je prachtig , de kleurencombinatie is ook perfect mijn goesting.
    Ik kocht de LMV enkel voor de Aster top en nu ik het in deze kleuren zie wil ik er zo rap mogelijk aan beginnen ...
    groeten, Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  34. je kan niet alleen mooie creaties voor je dochters maken, maar ook voor jezelf!! Prachtig en fijn dat dochterlief de foto's op zich nam, waarschijnlijk wennen maar een mooie reeks!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  35. waaaauuuuw, keikeikeischoon zeg!! Die Aster staat definitely ook op mijn wishlist, die hals is idd echt prachtig!! jouw exemplaar ook! alsook de rok en de vest, uiteraard :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. echt prachtig! De jas vind ik persoonlijk ook het minste, maar dat komt waarschijnlijk omdat het nu zomer is en ik geen zin heb in jassen ;-)
    maar de rest van de outfit, daar kan ik alleen maar van zeggen: waw je ziet er echt goed uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Waaw! heel erg knap hoor. Je koos echt wel je kleuren uit...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!