Dé bomber jack

Terwijl Mona helemaal verliefd werd op haar nieuwe vest,
werd ik verliefd op haar, mijn kind.

Zij voelde zich prachtig en stoer in haar jasje en in haar vel.
Hartjes daarvoor.
Zelfvertrouwen en graag zien zijn zo belangrijk.


We trokken er op uit met de camera.
De haartjes gedaan, de nageltjes gelakt.





Het jasje sluit met metalen drukknopen. Door de dikkere voering heb ik er een paar verprutst. 
Genoeg meppen met de hamer, dat leerde ik.



De zakken maakte ik met boordstof af.
Ik gebruikte de prima handleiding van Sharon.





Voor de kraag en de band onderaan gebruikte ik dubbele lagen boordstof.
Eén laag geeft niet voldoende volume en stevigheid.




Het jasje is helemaal voorzien van voering. 
Dat is eens zo netjes afgewerkt en eenvoudiger dan een halve voering. 
De witte dikke tricot heeft structuur in de stof en kocht ik bij Mon Depot.
De dolfijnentricot komt uit de collectie van Mini Rodini en kocht ik bij Bambiblauw.


Kan je dat geloven dat ik er nog wil maken? 
Misschien ook eentje voor mij!



Ik tekende het patroon voor dit vest zelf, 
maar als je er ook eentje wil maken, dan kan je gelijkaardige patronen vinden in Knippie, Ottobre en Urban Style, van deze laatste maakte Annick er eentje voor zichzelf.
BewarenBewaren

Reacties

  1. Waw, super mooi! Was al lang aan het zoeken achter een stofje voor de bomber jack van mijn dochter!

    Weet je toevallig dat de witte nog te koop is? Zie hem nergens op de site van MonDepot.

    Toppertje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zie hem ook niet, maar ik was gisteren bij Stoffen Van Leuven en die hebben in alle kleuren gelijkaardige stof.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg mooi! Ik snap dat je er nog één wil maken: ik sta nu ook in de startblokken na het ziet van dit prachtige exemplaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben ook fan!! En een bomberjacket staat ier ook al op de planning!
    Deze is echt mooi gelukt! Stoer en cool maar met een tikkeltje schattigheid :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Eentje voor jou, jaaaaaa! Hier staat er ook een op de planning, die uit Urban Style maar dan met voering. Maar eerst die examens afwerken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik zou die ook zeker maken voor jezelf! Dat gaat even mooi zijn als bij Mona!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig stoer jasje! Begrijpelijk dat je verliefd werd op je kind. Ze straalt volop zelfvertrouwen uit... Iets dat ik graag ook op termijn wat meer zou zien bij mijn oudste dochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. <3 <3 <3 voor Moontje en haar jas!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. stoer!
    Och, en vanochtend probeerde ik ook zo'n ingevlochten zijvlecht bij Elena... gruwelijk mislukt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Helemaal trendy! Jij zou er zeker niet mee misstaan naast je hippe meiden. Hier is het knippiepatroon overgenomen voor onze 11-jarige hipster. Die tienerdochters weten goed wat ze willen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi zeg, doet me er weer aan denken at er hier ook nog op de planning staan...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Terecht zo trots! Staat haar BEELDIG!
    Super cool en mooi jasje!!! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat een coole chick, en deze kan ook mee naar het strand, voor als de zon wegzakt in de zee.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. hi hii ik lees al wat jaartjes mee op je prachtige site, toevallig keek mijn dochtertje van 7 net over de schouder mee en die riep gelijk: " wat een stoer meisje! zo een wil ik ook!" is er mogelijkheid tot bestellen bij jou?
    wij wonen in Israel maar onze familie woont in nederland

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Elia, ik vind dat echt een compliment, maar naaien op bestelling doe ik helaas niet. X

      Verwijderen
  15. Cool!! Ben zelf geen naaister, maar als ik dit zie dan begint er wel wat te kriebelen... Alleen al zoveel te doen en zo weinig tijd.. Misschien dat het er over een paar jaar van komt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. keischoon!! en wat zeg je dat ook zo mooi, over dat zelfvertrouwen en graag zien!want idd, dat is wat je wilt voor je kinderen: dat ze zichzelf graag zien, dat ze goed in hun vel zitten, ... Maakt deze foto's extra mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een prachtig jasje inderdaad! Staat het patroon in de laatste editie van Knippie (juni/juli 2016)? Dan ga ik daar zo snel mogelijk om ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Helemaal geweldig!! Knappe dochter!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het jasje is super mooi maar nog mooier is om te zien hoe je dochter straalt. Wat is ze knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ik zou er ook wel een willen maken voor mezelf ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Niet alleen mooi voor de kleintjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Anja wouters17 juni, 2016

    Supermooi ... maar onze dochter weet nog niet of ze het een leuk jasje vind. ik zou nochtans wel ene willen maken. Wat ging dat nog makkelijk een tweetal jaren geleden.
    Stokstaartjedoethetzo

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zaaaalig jasje ! Ze staat er zo goed mee !

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!