Als een visje in het water met Manel


Manel staat voor duurzaamheid, lief voor mens en milieu.
Textielontwerpster Olu brengt stoffen op de markt die voldoen aan haar strenge normen.
Wij kregen een lap badpakstof toegestuurd waar ik meteen mee aan de slag ging. Want we zouden de stof meteen aan de grote-zee-test onderwerpen.


Ik maakte de bikini's uit Ottobre 3/2009. Maar omdat Mona liever een tankini draagt, werd de hare een tikkeltje anders. 
Voor Mona verlengde ik het bovenstuk tot een topje dat werd omgezoomd me de tweelingnaald.
Vooraan voegde ik een ruffel toe.
Net als op het broekje achteraan. 
We noemen het vinnetjes.




Toen ik de patronen vergeleek met de huidige maten van bikini's bleek dat ik met maat 134 ruimschoots toekwam. Een bikini mag niet te groot zijn. Ik kon hierdoor de bandjes niet meer kruisen. 











Emma's bikini kwam te laat of beter, de reis kwam te vroeg.
Maar wij vinden voor alles een oplossing.
En zo zwom ze in de blauwste zee ooit.
En dat in onze woonkamer.








Ik gebruikte de stof helemaal op. Ik heb nog het formaat van een zakdoek over.
Maar Sylvia heeft nog een stuk over en je kan dat winnen!
Meedoen kan tot 8 augustus. Op die dag zal Olu zelf de winnaar loten.

Als je jou nu afvraagt of de stof de zeetest heeft doorstaan? 
Jawel! Woelen in het zand, zonnen, zonnecrème smeren, het gebeurde allemaal.
En de tankini van Mona ziet er nog hetzelfde uit. 
Ook het verwerken van de stof is een plezier. 

Reacties

  1. Ik zie dat helemaal zitten voor een badpak voor mijn dochter of misschien een zwembroek voor mezelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. o super leuk een gat in de markt badpakken stof ik heb er net besteld bij spoonflower ben benieuwd

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, die badpakkenstof wordt een echte hit! Ik krijg er ook al helemaal zin in om iets jongensachtigs mee te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Badpakkenstof? Nog nooit gedurfd. Maar voor alles een eerste keer, nietwaar? Ik vind het in elk geval een zalige print!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig gewoon! Zo jaloers op je talent! Vooral fan van de tankini.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een bikini staat nog op de to-do list, nog nooit gedaan.... Dus graaaaaaaaag.....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt mooi! fris en zomers....Een strandjurkje met ruffels en een zwembroekje voor de kleine man...Dat zou ik maken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lijkt me n toffe stof voor mezelf of voor zwemshorts voor mn zoontjes, denk dat die de visjes ook wel erg leuk zouden vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Superleuk! En die tankini ziet mijn dochtertje ook wel zitten :). Goed idee! En dan voor haar broertje misschien nog een zwembroekje.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw! Prachtig! Ik zou me voor dochterlief willen wagen aan een bikini
    in het stofje! Prachtig prachtig prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zelf badpakken kunnen maken, echt leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ze zijn prachtig Griet! Overlock je dat met gewoon garen, of met van dat speciale 'gevulde'?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. gewoon garen, Riet. En dat doorstond de zeeproef met glans

      Verwijderen

  13. tja.. dan moeten jullie gewoon binnenkort nog eens terug hé !! ;-)

    wauw .. zo knap zeg..

    de patroon aanpassingen zijn echt super geslaagd !

    (ik denk niet dat ik dat ga durven, zo'n zwembadstof)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ooh wat een prachtige stof!!

    Hier zou ik een bikini'tje mee maken voor mijn lieve Marthe!!
    Eentje die wel helemaal op haar maat is en rekening houdt met pamperpoep.

    Of mss kom ik tegen dat zij maatje 134 heeft is lief lachen voor u exemplaartjes ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Badpakkenstof met leuke prints, ik vind dat een gat in de markt. En ik vind die van Mona geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige print, daar zou ik graag 2 bikini's mee maken voor de kleindochters.
    Jouw bikini is prachtig, zeker met die bijgevoegde frul.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ik wil wel heel graag iets naaien voor mijn kleine meid met die prachtige stof!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. o, zo leuk. Dochter vroeg ook een bikini / badpak enkele weken geleden ... misschien moet ik dit eens tonen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zo mooi, helemaal verliefd op deze bikini's. Ik vind in Nederland maar geen mooie badpakstofjes maar deze is echt prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Kan dit zeker gebruiken voor een badpak voor 1 van mijn 5 kleindochters

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat gaaf ik wil wel mee doen.
    Het is voor mijn meisje elk jaar een zoektocht om wat moois te vinden
    Groetjes,
    Nelleke.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Super en in die blauwe zee fotos komt de stof nog het mooist tot haar recht.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. whooowh super gedaan en hele leuke stof om iets mee te maken ... mijn dochters zijn alvast fan en ik stiekem nog meer :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Een schot in de roos, zeg ik u! Op die badpakkenstof zaten we allemaal te wachten!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wauw, mooie bikini's! Het stofje is de de max!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Oh zo'n tankini met ruffles is ook superschattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Weer supermooi! Met zo leuke bikini's val je altijd op, zelfs op een overvol strand <3

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Badpakken of bikini's kwamen hier nog nooit onder de naaimachine vandaan. Maar voor alles een eerste keer niet,

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Zo leuk wat je ermee gedaan hebt. Zeker met enkel de ruffle vanachter en aan de top vind ik geweldig. Deze zullen zeker veel gedragen worden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Dit is prachtig gemaakt, heel mooie stof, ik wil die lap stof wel winnen om er een badpak of tankini voor mijn kleindochter mee te maken

    BeantwoordenVerwijderen
  31. super mooi! Een bikini voor de dochters zou wel leuk zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wauwie ... zou hier ook van pas komen, voor ieniemie fish bikini ...

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Vraagje: heb je deze moeten voeren of is de stof niet of amper doorschijnend in het water ?

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat mooi! Die extra ruffeles zijn zo tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Liesbet (Friekel), elfjes(s)Tof28 juli, 2016

    Ik was al helemaal gek van dit stofje en nu al helemaal, echt fantastisch mooi.

    Doe zo voort Griet, je bent een (gevaarlijke) inspiratie voor me ;-)

    Gr,
    Liesbet Vandendriessche

    BeantwoordenVerwijderen
  36. @sterrenstofKatrien, ik dacht dat ook eerst, maar dat bleek niet het geval. Dikke stof!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. mooi, voor onze humptiedumptie Hanne. Als een vis(je) in het water!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wow,wat een prachtstofje! Nog nooit mee gewerkt, maar voor alles is een eerste keer! Die tankini zou ik ook wel durven maken voor mijn kleinste.. nu duimen!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Mooi! Dochter is zot van vissen en vroeg deze morgn nog om een bikini. Wat een toeval!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Ik zou ook een bikini of badpakje willen maken ermee, misschien wel zo'n badpakje met rokje eraan vast.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Prachtig! nog nooit met badpakkenstof gewerkt, maar zou me er ook dolgraag eens aan wagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Super ... En die visjes, love it! En ook ik heb nog nooit wat met badpakkenstof gemaakt ... So hopping to win! :))

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Wauw! Mooi! Mijn dochter zou hier ook heel mooi mee staan, dus ik ding zeker mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Ik heb voor onze vakantie ook zwempakjes gemaakt,e n heb me toen blauw gezocht naar leuke stofjes. Bijna nergens te vinden! Deze is zeer mooi! Ik voel al een volgend projectje kriebelen

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Zelf je favoriete bikini kunnen maken ipv kopen top! Tot nu ging ik meestal aan de slag met soldekes en schaar... 😃

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Zelf je favoriete bikini kunnen maken ipv kopen top! Tot nu ging ik meestal aan de slag met soldekes en schaar... 😃

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Cool! Hier wil ik wel een zwembroekje met vinnen op haar poep met maken voor men jongste!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Cool! Hier wil ik wel een zwembroekje met vinnen op haar poep met maken voor men jongste!

    BeantwoordenVerwijderen
  49. mijn jongste zoon van 4 is stapelgek van zijn 'badpakje' met pijpjes en korte mouwen. En ik vind het gewoon zeer gemakkelijk want minder in te smeren bloot vel. Op zomerdagen gaat hij van zijn pyjama rechtstreeks in zijn zwempak en 's avonds in omgekeerde richting met een badtussenstop. Dus een tweede 'badpakje' it is!

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Marjolein Diepens29 juli, 2016

    Wat een mooi schattig stofje! Ik ben er ook helemaal verliefd op.
    Persoonlijk heb ik nog nooit een zwempakje gemaakt, maar zou met liefde een leuke tankini maken voor mijn oudste dochter die in januari voor het eerst op zwemles gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Wat een mooi schattig stofje! Ik ben er ook helemaal verliefd op.
    Persoonlijk heb ik nog nooit een zwempakje gemaakt, maar zou met liefde een leuke tankini maken voor mijn oudste dochter die in januari voor het eerst op zwemles gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Ooooh! Wat een prachtige stof! En dan ook nog voor een badpak! Die zet ik meteen op mijn hebb-hebbe-hebbe-lijstje!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Een badpak, weeral zoiets wat ik nooit gedacht had te maken en waar ik nu voor sta te popelen, allemaal dankzij de toffe inspirerende online voorbeelden! Ik doe graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Een babybadpakje voor mijn babymeisje, dat als derde telg al zoveel kleertjes van de oudsten 'moet' overnemen...

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Wauw, wat een leuke bikini's of hoe ze ook heten!
    Zeker met dit stofje
    I doe graag mee om een stukje voor mijn meisje te winnen

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Wat een leuk stofje! En wat voor een geslaagde outfit! Dit zouden wij ook wel willen hebben!!

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Lang hier niet op bezoek geweest maar ik zie dat het weer zeeeer de moeite waard is :) Wat mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Lang hier niet op bezoek geweest maar ik zie dat het weer zeeeer de moeite waard is :) Wat mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Prachtig! Ik heb hier onmiddellijk een aantal gegadigden voor een badpakje of zwembroekje in dit stofje!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!