Communieparade, witter dan wit

Ik ging met Emma en Mona naar Stoffen Van Leuven in Wetteren.
Aangezien ze zelf hun mening hadden over hun outfit liet ik hen los op het assortiment daar.
Laat ons zeggen dat ze na een half uur stofjes voelen en kiezen nog geen stap verder waren.
We wisten ook nog niet hoe de jurken er moesten gaan uitzien.

Emma besloot dat ze wit, maar dan ook echt wit, wel mooi vindt.
Grappig, want ze koos precies dezelfde stof die ik jaren geleden koos voor haar eerste communie.
Ik weet al niet meer waarom ik mijn jurk van toen de witte teleurstelling noemde. Schattig. Dat is wat ik zie als ik terugkijk.


Emma's jurk heeft een patroon op haar maat getekend.
Ik deed van 'kind, kom hier' en schreef alle maten op.
Ik naaide een proefjurk, herwerkte, liet wel 100 keer passen en besloot toen dat ik geen gekruiste bandjes meer kon maken. Meisjes van 11 groeien elke dag een beetje, denk ik zo.



Emma draagt hier een jurk die nog niet definitief af is.
Het gouden lint had ik net wat losgemaakt, dat fixte ik nog intussen.
Misschien trek ik de bandjes ook wat strakker.
Nog een keer of tien passen, gok ik.


En ondanks het woelige parcours, ben ik heel tevreden over deze jurk.
Emma "straalt" er in.
Witter dan wit.

De stof en het lint komt van Stoffen Van Leuven,
het patroon is maatwerk.


Reacties

  1. deze vind ik de mooiste tot nu toe! ik zou hiervoor gaan! En als je dan toch bezig bent... misschien een patroontje lanceren voor die ruguitsnijding ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind die rug echt prachtig! Ik volg laurence voor die tutorial/patroonlancering!
    Ik ben normaal niet van witte jurken, maar echt, deze is allesbehalve een teleurstelling te noemen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Déze jurk ( die ik eerder zag op Instagram en al gemist had op jouw blog) spant letterlijk en figuurlijk de kroon ; het is een prachtjurk !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, deze is werkelijk prachtig en zit je meisje als gegoten! Taille, roklengte, bovenstukje, ruguitsnijding…alles wonderschoon en perfect. Dit was een woelig parcours meer dan waard! En als er ooit een patroon volgt dan zal ik je eeuwig dankbaar zijn…

    BeantwoordenVerwijderen
  5. prachtige jurk, en je kunt het zien dat deze op haar maat gemaakt is, de vorige jurken wijken een beetje bij de oksels ( iets te groot) De vorige jurken zijn ook echt heel mooi, maar deze is echt af, en inderdaad misschien de bandjes nog iets strakker

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een spectaculaire rug! Wondermooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohlalaaa, een nieuwe blog-layout! Dat is fijn voor mijn oog :) Nog fijner is dit jurkje, zo wauw! Het past haar als gegoten en de rug vind ik prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Waw!! Deze is voor mij, zonder enige twijfel, de mooiste jurk die je al maakte als kanshebbers :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het wordt met de jurk mooier en mooier! Echt prachtig ♥ !!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi! Prachtig met zo'n mooi aansluitend lijfje. Engelachtig mooi in dit witter dan wit.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig! Ze straalt helemaal! Mooi gemaakt.
    Mijn dochter krijgt een witte jurk voor haar Eerste Communie (in mei). De stof is vorige week gekocht. Het patroon is uitgezocht. Nu nog heerlijk achter de naaimachine.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super mooi. En een prachtig patroon

    BeantwoordenVerwijderen
  13. oh! ik dacht direct toen ik het jurkje zag: Oh Griet heeft nog wat over van die witte jurk toen! Ze is een engeltje, dat emmatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat wordt veel van outfit wisselen op die dag :) Deze is ook echt een pareltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Supermooi, ze zal schitteren op haar dag!
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!