RAK

Ik las er over in Flow, RAK, Random Act of Kindness.
Je doet iets goeds voor iemand anders, al dan niet iemand die je kent.
De bedoeling is dat je er niets voor terug verwacht,
dat je het doet om iemand anders blij te maken.
Het idee sprak me meteen aan.
Er is al zoveel zuurs in deze wereld.
Er zijn al zoveel hindernissen in het leven.
Regelmatig bewust een ander blij maken.
Denk maar aan het kaartje dat in jouw brievenbus valt, onverwacht. 
Of iemand die voor jou de deur openhoudt…


Ik trakteerde een koppel dat ik niet ken, maar wel vaak zie in de zaak waar ik koffie ga drinken, op een koffie. Ze waren er die dag niet, maar ik betaalde alvast voor hen de volgende keer dat ze zouden komen. Ik had er binnenpretjes van. Zo'n klein gebaar, maar het zou vast een lach toveren op hun gezicht. Het maakte dat ik de rest van de dag vrolijk was.
En vrolijkheid straal je uit. Vrolijkheid trekt vrolijkheid aan. Het werd een mooie dag.
Win win dus.






Reacties

  1. Prachtig initiatief. Ik ga er ook eens over nadenken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoe geweldig is dat zeg! Bijna jammer dat je hun gezicht niet zal zien als ze dat ontdekken :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kreeg al reactie van de winkeleigenares dat de ontvangers superblij waren :-)

      Verwijderen
  3. Het zijn de kleine dingen die het doen.
    Wat een leuk gebaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ken ik, zo pakte ik een hele doos met pakjes in voor een leidster op het kinderdag verblijf. Ze grapte s morgen dat zei niks kreeg die avond (wat klopte, maar ze was er luchtig over). Heerlijk gevoel geeft je dat zelf inderdaad ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk! Daar word ik nu blij van..:)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh maar jij doet ook goed voor mensen die je wel kent, en ik spreek uit ervaring 😊😘

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een warm gebaar ! Jij brengt hiermee een extra zonnestraal in mijn bureau.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik las het ook en wou dit meteen ook doen. Een paar keer gaf ik iemand zomaar iets. Telkens blije gezichten. Gisteren deed ik iets gelijkaardigs op een beurs. Er waren vrouwen die zo content bij mij weg gingen. Die koffie met gebak deed ik nog niet. Echt eens iets voor morgen!! Ik weet al voor wie, maar ik ken de moeder met dochter ook niet. Een warm gebaar dat zoveel deugd kan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk gevoel he! Ik bestelde onlangs Happy Socks voor een vriend van me, omdat ik weet dat hij die geweldig vindt. Liet ze naar hem thuis opsturen en klaar was kees. Paar dagen binnenpretjes elke keer ik een updatemail kreeg en nog veel meer warmte toen hij ze had aangekregen. Zalig gewoon. Ik hou ook echt van dat principe. Dat zijn de zaligste cadeaus!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. die verrassingen zijn ook zoveel leuker omdat ze echt verrassen.

      Verwijderen
  10. I love it!
    Zelf probeer ik ook telkens als iemand een mindere dag heeft op het werk of in de vriendenkring een RAK te volbrengen. Dat gaat van een dessertje op hun bureau tot een magazine of zelfgemaakt werkje. Zulke dingen maken me nog het gelukkigst van allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat fijn! Jij bent een echte RAKtivist. ;o) In het RAK boek van Elise De Rijck staan heel wat leuke en hartelijke initiatieven. Misschien iets om te delen met de meisjes?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!