De emmatrui-hack-bomber

Eén patroon kan vaak voor veel meer gebruikt worden.
Eens je een goeie basis hebt, kan je freestylen.
Dat deed ik al meerdere keren met de Emmatrui.
En nu kwamen de artisjokken op mijn pad.
Ze werden niet trui nummer weetikveel, maar een bombervest.


Ik deed niet zo veel aanpassingen aan het patroon.
De hals knipte ik wat dieper en het voorpand knipte ik los van de stofvouw en met twee cm extra.

De boordstof kocht er ik meteen bij maar ze is te dun om met één laag deze boorden te maken.
Ik knipte ze dubbel en dus heeft de mouwboord vier lagen.
Net als de kraag en de boord onderaan.


Het naaien op zich duurde evenlang als het "knopengedoe".
Ik vervloekte mezelf dat ik niet koos voor de optie deelbare rits.
Ik moest er twee herdoen en nu mogen de kinderen deze bomber dragen, maar we zullen de knopen misschien open laten. 
🙈🙈🙈



patroon Emmatrui
stof See you at six

Reacties

  1. heel schoon! Ik haat knopen ook, zo helemaal op t einde iets dat nog kan mislukken, brrr

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi! Ik ben hier het plaatsen van drukknopen op een baby-jasje aan het uitstellen (altijd stress! ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, zo Supermooi! Ik denk...vrees...dat er veel vriendinnen jaloers gaan zijn....zoooo mooi, zelfs zonder rits ❤️❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooi, je geeft mij inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Knap! En zo herkenbaar dat knopengedoe... Een gat in de markt : Handig knopending ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Elga De Bock29 april, 2018

    heel mooi en goed gevonden die hack. origineel!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Waaaaaw... ik zag je foto al op IG. kon ik maar naaien,
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een geweldig mooie bomber van een prachtig stofje!
    Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!